2 juli 2014

Fönster mot skogen och You're so tweet

För att göra utsikten genom fönstret använde jag olika oranga och gula Distress Inks och sedan stämplade jag träden med ett lager av Black Soot och över det ett lager av Forest Moss. Träden är mörkare i verkligheten än de blev på kortet. Papprena är från Glitz och heter Sunshine in my soul.


Fönstret är först utstansat ur det bruna pappret och sen utstansat ur det blågrå. Efter det la jag det utstansade fönstret i den negativa rymden så att allt har samma höjd. Stämpeln är från Hero Arts, Thank you for being my friend heter det här setet:



Jag använde samma papper från Glitz på det här kortet, tycker de är otroligt fina. Jag stämplade, sotade kanterna och färgade chipboard-dekorationen med Smokey Grey Versafine Ink.

Blommorna är gjorda med mulberry paper och den här dien från Memory Box som heter Petal Party:

1 kommentar:

  1. Åh du har så fina stämplar och dies ... jätte fint kort

    SvaraRadera